ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Περατωμένα μετά το 2010

2016-2018 – Πρόγραμμα «Εκπαίδευση παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Κεντρικής, Δυτικής, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετέχουν: Ευαγγελία Τρέσσου, Χριστοδούλα Μητακίδου και Παναγιώτα Καραγιάννη. http://peroma.web.auth.gr The Program entitled “Inclusion and education of Roma children” is part of the Operations Project “Development of Human Resources, Education and Continuing Education” and is co funded by the European Social Fund.

 2016-2018 – Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 XENIOS ZEUS: «Managing the refugee and migrant flows through the development of educational and vocational frames for children and adults”. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ΠΤΔΕ, ΑΠΘ, Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας του ΑΠΘ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετέχουν: Χριστοδούλα Μητακίδου, Eπιστημονικά Υπεύθυνη για το ΑΠΘ, Μάρθα Ιωαννίδου. http://www.xenioszeus.kmaked.eu/index.php/el

2016-2018- ERASMUS +. S.U.C.RE Supporting University Community pathways for REfugees-migrants. To Πρόγραμμα S.U.C.RE. έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται από την Ελληνική Εθνική Μονάδα (ΙΚΥ)  μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με συντονιστή το ΑΠΘ. Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης:  το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας (Universität zu Köln), το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ (Vrije Universeteit Amsterdam) καθώς και το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες (Greek Council for Refugees). Πρόκειται για μια διετή Στρατηγική Σύμπραξη (Strategic Partnership) στη Βασική Δράση 2 (ΚΑ2) της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Μέλος/Μέλητου εργαστηρίου που συμμετέχουν: Ιωάννα Μπίμπου, Eπιστημονικά Υπεύθυνη για το εκπαιδευτικό υλικό της ψυχοκοινωνικής στήριξης νέων προσφύγων και των οικογενειών τους.  http://sucre.auth.gr

 2015 – 2018 – ERASMUS + Πρόγραμμα GeST Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στις Σπουδές Φύλου: Βήματα Ειρήνης σε χώρες που συνορεύουν με την Ευρωπαϊκή Ένωση Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη, Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ελένη Μαρία Κουϊμτζή, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας http://gestproject.eu/

2016 – 2017 Βραβείο Αριστείας 2016: Ερευνητικό Πρόγραμμα
@rt_platform Clio:
 Μια πρότυπη ηλεκτρονική και διαδραστική πολιτισμική εκπαιδευτική πύλη. Μελέτη σχεδιασμού και αξιοποίησής της ως εκπαιδευτικό εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τη διεύρυνση της σχολικής ύλης αλλά και ως μέσο «αυτο-διδασκαλίας» στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης.
@rt_platform Clio: An innovative online and interactive platform for cultural education. Project planning and development of the cultural platform that is meant to be used both for the expansion of the curriculum in primary school, as well as means for “self-directed” lifelong learning.  ΕΛΚΕ- ΑΠΘ. Κωδικός Έργου: 93370, Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Μάρθα Ιωαννίδου, Υπεύθυνη έρευνας.

2015-2016- Συ.Ν.Κοινωνία Εν Δράση. Ο Σύλλογος Φίλων Εθελοντών της Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης υλοποίησε το έργο Σύμπραξη Νέων & Κοινωνίας των Πολιτών Εν Δράση, , στα πλαίσια του Προγράμματος  «Είμαστε όλοι Πολίτες» του  Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα, EEA Grants (Ίδρυμα Μποδοσάκη).Σκοπός του έργου, ήταν η ανάπτυξη δράσεων και εργαλείων με στόχο την διερεύνηση, αποτύπωση, αξιολόγηση και διάδοση προτάσεων και καλών πρακτικών, εφαρμογών και τεχνογνωσίας για την αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των παρεμβάσεων και παρεχόμενων υπηρεσιών ΜΚΟ, τοπικών φορέων και αρχών που δραστηριοποιούνται στους τομείς πρόληψης και αντιμετώπισης της κοινωνικής περιθωριοποίησης παιδιών και νέων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, νέων με παραβατική συμπεριφορά και νέων σε κίνδυνο παραβατικότητας. Μέλος του εργαστηρίου που συμμετείχε: Ιωάννα Μπίμπου http://www.sfe-epath.com/index.php/nea-ekdiloseis/102-synkinoniaendrasi_iliko_part1

 2014-2015- DAPHNEIII Πρόγραμμα «Προσπάθεια κατανόησης της ενεργού δράσης και της ψυχικής ανθεκτικότητας των νεαρών ατόμων με εμπειρίες ενδοοικογενειακής  βιας  (ακρωνύμιο UNARS). http://www.unars.co.uk/   Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη, Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ.  Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ιωάννα Μπίμπου, μέλος της Steering Committee, Ελένη – Μαρία Κουϊμτζή, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

2010 – 2015 Πρόγραμμα ΕΣΠΑ Γραφείο Διασύνδεσης Α.Π.Θ. (ΕΣΠΑ 2007-2013, Άξονας προτεραιότητα 5). Επιστημονικώς Υπεύθυνος: Γρηγόριος Τσόκας, Τμήμα Γεωλογίας Α.Π.Θ., Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ελένη – Μαρία Κουϊμτζή, Επιστημονική Συνεργάτις.

2012-2014 – Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», ΔΡΑΣΗ 4: Επιμορφωτική Στήριξη ΕκπαιδευτικώνΜέτρο 1.1 Διαπολ. Εκπαιδ. 1.2 Επιχ. Προγ.: Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ευαγγελία Τρέσσου, Επιστημονικώς Υπεύθυνη και  Ελένη Ντρενογιάννη, Συντονίστρια.

2007 – 2014 « Πρόγραμμα Εκπαίδευσης παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Κεντρικής, Δυτικής, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΣΠΑ 2007-2014) που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (2010-2015). Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ευαγγελία Τρέσσου, Επιστημονικώς Υπεύθυνη, και Μητακίδου Χριστοδούλα, Παναγιώτα Καραγιάννη, μέλη της Επιστημονικής Ομάδας.

2012-2013 – «Πρόγραμμα Εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας σε ενή­λικες μετανάστες», ΕΡΓΟΝ κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης, ΔΗΜΗΤΡΑ κέντρο ενημέρωσης και επιμόρφωσης, Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου, PRAKSIS προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικής στήριξης και ιατρικής συ­νερ­γασίας. Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χώρων. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη,  Μέλος Επιστημονικής Ομάδας.

2012-2013 – «Πρόγραμμα Διαπολιτισμικής Επιμόρφωσης Δημοσίων Υπαλλήλων που Συναλλάσσο­νται με Υπηκόους Τρίτων Χωρών ή Χειρίζονται Θέ­μα­τα που Σχετίζονται με Αυτούς», ΕΡΓΟΝ κέντρο κατάρτισης, ΔΗΜΗΤΡΑ κέντρο ενημέρωσης και επι­μόρφωσης, Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου, ATExcelixis κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης του ομίλου ATEbank και Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Χρημα­τοδότηση: Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης και Υπουργείο Εσωτερι­κών, Απο­κέ­ντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη,  Μέλος Επιστημονικής Ομάδας.

2011-2013 – ΔΙΑΠΟΛΙΣ Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης -, Πράξη «Εκπαίδευση Αλλοδαπών & Παλιννοστούντων Μαθητών». Πρόγραμμα ΕΣΠΑ (Επιστημονική Ευθύνη όλου του έργου Α. Αναστασιάδη Συμεωνίδου, Επιστημονική ευθύνη της Δράσης 6.2, Προγράμματα Ψυχολογικής Υποστήριξης, ΠΨΥ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ιωάννα Μπίμπου http://www.diapolis.auth.gr/

2011-2012 – Αξιολόγηση Έργου: «Πρόγραμμα Εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας σε γο­νείς μετανάστες», Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Εταιρεία Μελέτης των Επιστημών του Ανθρώπου, ΕΡΓΟΝ κέντρο επαγγελματικής κατάρτισης. Χρηματοδότηση: Ευρωπαϊκό Ταμείο Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χωρών. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη,  Μέλος Επιστημονικής Ομάδας.

2010-2012 – “Fundamental Rights Education in Europe – FREE”, European Commission, Directorate-General Justice, Freedom and Security, Directorate D: Fundamental Rights and Citizenship, Unit D4: Financial support – Fundamental Rights and Citizenship. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη,  Μέλος Επιστημονικής Ομάδας.

2010-2012 – Πρόγραμμα Ενίσχυσης Έρευνας (ΠΕΕ) 2009 του Ειδικού Λογαριασμού του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης: Πρώιμη ανίχνευση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών: Η ετοιμότητα των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας.  Επιστημονικά Υπεύθυνη: Α. Ψάλτη, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής ΑΤΕΙΘ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ελένη Μαρία Κουϊμτζή, Συντονίστρια έργου.