ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Περατωμένα πριν από το 2010

2007-2009 – European Commission’s e-Learning programme  – e-START Digital Literacy Network for Primary and Lower Secondary (K-9) Education(Contract No.: 2006-4530/001-001 ELE ELEB11, Χρηματοδότηση: 400,000 €). Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ελένη Ντρενογιάννη, Συντονίστρια για το ΑΠΘ και υπεύθυνη του υποέργου «Network Creation: Community of Experts».

 

2007-2008 Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «Ενδυναμώνοντας τους μαθητές μέσα από την εκπαίδευση στα δικαιώματα». Γ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, Ενέργεια 2.4.3. Φορέας Υλοποίησης Διεύθυνση Αγωγής Υγείας ΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Μέλος του εργαστηρίου που συμμετείχε: Ιωάννα Μπίμπου, μέλος της επιστημονικής ομάδας.

 

2004-2008 – Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «Προωθώντας την ισότητα των φύλων κατά τη μετάβαση από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας: δράσεις συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού με την οπτική του φύλου» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1., Κατηγορία Πράξεων 4.1.1.β. Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Β. Δεληγιάννη, Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ελένη Μαρία Κουϊμτζή, Μέλος της Ερευνητικής Ομάδας.

 

2003 – 2008 Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στα πλαίσια λειτουργίας του Γραφείου Διασύνδεσης του Α.Π.Θ. (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Επιχειρηματικότητα – Γραφείο Διασύνδεσης – 3.1.2.γ) Επιστημονικώς Υπεύθυνος: Παύλος Σμύρης, Τμήμα Δασολογίας Α.Π.Θ.. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ελένη – Μαρία Κουϊμτζή, Επιστημονική Συνεργάτις.

 

2002-2008 – Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Πρόγραμμα Παιδαγωγική της ισότητας των φύλων: προωθώντας την ιδεολογία της ισότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.2, Κατηγορία Πράξεων 4.2.1.). Επιστημονικά Υπεύθυνη: Σ. Ζιώγου-Καραστεργίου, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής ΑΠΘ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ελένη Μαρία Κουϊμτζή, Μέλος της Ομάδας Συντονισμού.

 

2004-2007 – Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. «Προγράμματα υποστήριξης της αρχικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για γυναίκες» του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, πράξη 4.1.1.δ. «Παραγωγή βοηθητικού εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή θεμάτων σχετικά με τα φύλα στην εκπαιδευτική διαδικασία»που εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 4 (2004-2007). Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ευαγγελία Tρέσσου: Μέλος της επιστημονικής ομάδας του έργου και υπεύθυνη για την έρευνα-εκπόνηση του υποστηρικτικού διδακτικού υλικού για τα σχολικά εγχειρίδια μαθημάτων θετικής κατεύθυνσης Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου και ΤΕΕ.

 

2005-2007 – «Έρευνα καταγραφής της σχολικής σταδιοδρομίας των μαθητών/τριών μιας μαθητικής γενιάς (2003-04 έως 2005-06) σε Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ της επικράτειας του Ν. Θεσσαλονίκης και των παραγόντων που σχετίζονται μ’ αυτή» (έγκριση ΥΠΕΠΘ 136966/Γ2/5-12-05 και 46866/Γ2/12-5-06). Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Αναστάσιος Λιάμπας, Επιστημονικά υπεύθυνος.

 

2005-2007 – Επιστημονική Συνεργασία στο πρόγραμμα Needs assessment and awareness-raising program for bullying in schools (2005-2007). Επιστημονική ευθύνη Ι. Τσιάντης, Φορέας Υλοποίησης ΕΨΥΠΕ (Εταιρεία για την Ψυχοκοινωνική Υγεία των Παιδιών και Εφήβων. Μέλος του εργαστηρίου που συμμετείχε:  Ιωάννα Μπίμπου, Μέλος Επιστημονικής Ομάδας.

 

2002 – 2006 Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΙΙ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ: ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ» (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Μέτρο: 2.2, Ενέργεια 2.2.3 Κατηγορία Πράξεων 2.2.3.β). Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Α. Στογιαννίδου Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ελένη Μαρία Κουϊμτζή, Υποψήφια Διδάκτορας/Ερευνήτρια.

 

2003-2004 – Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ II του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Μέτρο 1.1, Ενέργεια 1.1.2 που υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Φάση Ι:04.2003-06 2004). Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Ευαγγελία Τρέσσου, Υπεύθυνη για τον επιστημονικό σχεδιασμό του έργου: Πλαίσιο Προγράμματος για την Εκπαίδευση Τσιγγάνων: Βασικές δεξιότητες (Επίπεδο 0), (Διάρκεια προγράμματος 120 ώρες).

 

2003- 2004 – Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Εξειδίκευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα εκπαίδευσης ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης. (Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.- Γ’ Κ.Π.Σ.ΕΝΕΡΓΕΙΑ: 1.1.4  «Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες»ΜΕΤΡΟ: 1.1 «Βελτίωση των συνθηκών ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα Ατόμων Ειδικών Κατηγοριών»). Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν:  Παναγιώτα Καραγιάννη, Eπιστημονική Συνεργάτις -Συντονίστρια Έργου.

 

2003-2004: Daphne InitiativeΝιόβη Ψυχική υγεία των γονέων και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ο ρόλος του σχολείου. Διάρκεια του προγράμματος από 1/3/2003-28/2/2004. Χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή κοινότητα, δράση ΔΑΦΝΗ. Συνεργασία με την Αγγλία (University of Birmingham, & University College of London, Maudsley Area Health Authorities, Αγγλία). Ο γενικότερος σκοπός του προγράμματος ΝΙΟΒΗ αφορά την αναγνώριση της σύνδεσης μεταξύ γονικής ψυχικής διαταραχής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών στο σχολείο, και την δημιουργία προϋποθέσεων για την έγκαιρη και συστηματική αντιμετώπιση πιθανών δυσκολιών των παιδιών που ζουν σε ένα οικογενειακό περιβάλλον επιβαρημένο από την παρουσία μιας ψυχικής διαταραχής σε έναν από τους δυο γονείς. Daphne Initiative, European Commission Directorate-General Justice, 2002-156-YC. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ιωάννα Μπίμπου, Επιστημονική ευθύνη για την υποβολή και την διεξαγωγή του ερευνητικού προγράμματος.  https://ec.europa.eu/justice/grants/results/daphne-toolkit/en/daphne-toolkit-%E2%80%93-active-resource-daphne-programme

 

2002-2004 Πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ: «Πρόγραμμα ένταξης παιδιών παλιννοστούντων και αλλοδαπών μέσω της συστηματικής εκπαίδευσης των εν ενεργεία εκπαιδευτικών». Επιστημονικά Υπεύθυνη: Δ. Σακκά, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Δ.Π.Θ. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ιωάννα Μπίμπου, Ελένη-Μαρία Κουϊμτζή, Μέλη της επιστημονικής ομάδας.

 

2001: Daphne Initiative Ψυχική υγεία των γονέων και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών-Οι περιπτώσεις οικογενειών με γονική ψυχική διαταραχή. Διάρκεια του προγράμματος από 1/1/2001-31/12/2001. Χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή κοινότητα, δράση ΔΑΦΝΗ. Συνεργασία με την Αγγλία (University of Birmingham, University College of London, Maudsley Area Health Authorities). Οι στόχοι του προγράμματος επικεντρώνονται α) στην κατανόηση των τρόπων με τους οποίους η γονεϊκή ψυχική διαταραχή/ υγεία αλληλεπιδρά με την ψυχική υγεία και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών β)στην καλύτερη κατανόηση όσων εμπλέκονται με μακροπρόθεσμο στόχο την εκπαίδευση του προσωπικού που εργάζεται σε υπηρεσίες πρωτοβάθμιας πρόληψης (σχολεία), σε ψυχιατρικές υπηρεσίες ενηλίκων, παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες και υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και γ) στην προώθηση της αποτελεσματικής συνεργασίας των εμπλεκομένων φορέων για τη διευκόλυνση των οικογενειών. Daphne Initiative, European Commission Directorate-General Justice, 2000-241-WC. Μέλος/Μέλη του εργαστηρίου που συμμετείχαν: Ιωάννα Μπίμπου, Επιστημονική ευθύνη για την υποβολή και την διεξαγωγή του ερευνητικού προγράμματος. https://ec.europa.eu/justice/grants/results/daphne-toolkit/en/daphne-toolkit-%E2%80%93-active-resource-daphne-programme