COLLOQUIUM ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

8η Συνάντηση
Σάββατο, 11 Μαρτίου 2023

Η βινιέτα ως άσκηση αντίληψης: Μια φαινομενολογική προσέγγιση για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και την εκπαιδευτική έρευνα

Δρ. Βασίλης Συμεωνίδης, University of  Education Freiburg

Συντονισμός
Μιχάλης Χριστοδούλου,
Επίκουρος καθηγητής ΠΤΔΕ – ΑΠΘ
Αίθ. 507, 12.00

Η βινιέτα ως άσκηση αντίληψης: Μια φαινομενολογική προσέγγιση για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και την εκπαιδευτική έρευνα

Δρ. Βασίλης Συμεωνίδης

University of  Education Freiburg

Σκοπός της παρουσίασης είναι να αναδείξει μια διαφορετική προσέγγιση για την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και την εκπαιδευτική έρευνα μέσω της χρήσης βινιετών, μια προσέγγιση που αναπτύχθηκε στη βάση της φιλοσοφικής παράδοσης της φαινομενολογίας. Σύμφωνα με αυτήν προτάσσεται μια ανοιχτή στάση απέναντι στο παιδαγωγικό και διδακτικό γίγνεσθαι της τάξης, ενώ προωθείται  η αντίληψη της μάθησης ως εμπειρίας την οποία δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε ούτε να ελέγξουμε άμεσα, σε αντίθεση με την κυρίαρχη αντίληψη των μετρήσιμων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Μετά από μια σύντομη αναφορά σε ορισμένες βασικές αρχές της φαινομενολογίας, οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα εισαχθούν τόσο στη διαδικασία συγγραφής και ανάλυσης βινιετών, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα, όσο και στη χρήση βινιετών ως εργαλείο αναστοχασμού και έρευνας για τους εκπαιδευτικούς.

Ο Βασίλης Συμεωνίδης είναι Επισκέπτης Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ στη Γερμανία και απόφοιτος του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ. Η ερευνητική και διδακτική του δραστηριότητα επικεντρώνεται στους τομείς Σχολική Παιδαγωγική, Εκπαίδευση-Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, Διεθνής και Συγκριτική Εκπαίδευση. Δημοσιεύσεις του υπάρχουν διαθέσιμες ελεύθερα εδώ: https://www.researchgate.net/profile/Vasileios-Symeonidis