Έρευνα καταγραφής της σχολικής σταδιοδρομίας των μαθητών/τριών μιας μαθητικής γενιάς (2003-04 έως 2005-06) σε Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ

2005-2007: «Έρευνα καταγραφής της σχολικής σταδιοδρομίας των μαθητών/τριών μιας μαθητικής γενιάς (2003-04 έως 2005-06) σε Ενιαία Λύκεια και ΤΕΕ της επικράτειας του Ν. Θεσσαλονίκης και των παραγόντων που σχετίζονται μ’ αυτή» (έγκριση ΥΠΕΠΘ 136966/Γ2/5-12-05 και 46866/Γ2/12-5-06). Επιστημονικά υπεύθυνος Αναστάσιος Λιάμπας.

Σκοπός έρευνας

Η καταγραφή, μελέτη και ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν τη σχολική σταδιοδρομία και την έκβασή της, μαθητών λυκείου και τεχνικών επαγγελματικών εκπαιδευτηρίων.

Στόχοι έρευνας και μεθοδολογία

Η έρευνα αφορούσε 1566 μαθητές/τριες της Α΄ και Γ΄ τάξης 20 Ενιαίων Λυκείων και 20 Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων του Ν. Θεσσαλονίκης, που επιλέχτηκαν με πολυδιάστατη, στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο (α΄ φάση σχ. έτος 2005-06) και πραγματοποιήθηκε επιτόπια καταγραφή δεδομένων της σχολικής φοίτησης μαθητών/τριών (συστηματικότητα φοίτησης, εγκατάλειψη, απουσίες, βαθμολογία) και ποικίλων παραγόντων πλαισίου (μόρφωση και επάγγελμα γονέων, περιοχή σχολείου και κατοικίας, στοιχεία μορφωτικού και πολιτισμικού τους κεφαλαίου). Τη δεύτερη χρονιά (β΄ φάση σχ. έτος 2006-07) έγινε καταγραφή των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων (βαθμοί, σχολές/τμήματα εισαγωγής) στις οποίες οι μαθητές/τριες έλαβαν μέρος και ακολούθως, έγινε συσχέτιση των δεδομένων που αντλήθηκαν κατά τις δύο  φάσεις.