Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιών Ρομά

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ2012-2014: Εξ αποστάσεως Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», ΔΡΑΣΗ 4: Επιμορφωτική Στήριξη Εκπαιδευτικών, Μέτρο 1.1 Διαπολ. Εκπαιδ. 1.2 Επιχ. Προγ.: Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση. Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Ευαγγελία Τρέσσου, Συντονισμός: Ελένη Ντρενογιάννη, Κωδικός Έργου Επιτροπής Ερευνών ΑΠΘ: 85830.

Σκοπός της δράσης

Η ενδυνάμωση εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων ΠΕ02 (Φιλόλογοι), ΠΕ03 (Μαθηματικοί), ΠΕ04 (Καθηγητές Φυσικών Επιστημών), ΠΕ06 (Καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας) και ΠΕ19/20 (Πληροφορικής) σε θέματα ειδικής διδακτικής και η εξοικείωσή τους σε τεχνικές αξιοποίησης του πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών τους.

Γενικοί στόχοι και μεθοδολογία υλοποίησης

Η τόνωση της αυτοπεποίθησης και η αύξηση της  ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από το διδακτικό έργο μέσω: (α) της  διεύρυνσης ή του εμπλουτισμού του ρεπερτορίου μεθόδων διδακτικών πρακτικών του ιδιαίτερου γνωστικού τους αντικειμένου, (β) της εξοικείωσης με τεχνικές  διερεύνησης των εμπειριών, του μορφωτικού και πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών τους, και (γ) τη διαδικασία αξιοποίησης τόσο των μεθόδων διδασκαλίας, όσο και των τεχνικών διερεύνησης των μαθητών στη διδασκαλία με την προοπτική της βελτίωσής της. Η επιδίωξη των στόχων πραγματοποιήθηκε μέσα από την καθοδηγούμενη σχεδίαση, οργάνωση και υλοποίηση παρεμβάσεων με χαρακτηριστικά έρευνας – δράσης  από κάθε συμμετέχοντα εκπαιδευτικό. Οι παρεμβάσεις στόχευαν στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων ή δυσκολιών που δοκίμαζε ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές μιας δεδομένης τάξης.